Door Drop Мониторинг 01.05 - 18.06. 2010 г.

В традиционно провежданият мониторинг на Via Post за безадресното разпространение из кварталите на София и други градове за периода от 1 май до 18 юни 2010 година ще видите брошури и листовки събрани от тайни клиенти на Via Post в пет квартала на София.

Можете да прочетете повече(вкл. статистика) в статиите на сайта на Via Post.

Сред интересните факти, които се отчитат в анализа са:

Гоце Делчев

  • в. "Седмична поща" са пропуснати 2 броя от всички излезли за периода. Вестникът пледира тираж от 412 000 броя.
  • Твоят маркет - рядко срещана солова доставка, останалите кооперирано с други брошури. Не са доставяни през всяка седмица.
  • Pro Market - на всеки 5 дена нова брошура се доставя в пощенските кутии. На два пъти доставени по повече от една в пощенска кутия.
  • Два конкурентни рекламни материала за алуминиева дограма доставени заедно - Уют стил и Ворошилов. Не е ясно дали всяка от фирмите е съгласна да се разпространява с конкурента си. Първата обикновено се доставя заедно с други листовки.
  • Britanica - Май месец им е сезон. Получени са три рекламни материала, единят много креативен - с форма на хипопотам, но разпространен лошо - само една листовка на целия вход.
  • Ролпласт - информационен вестник, съдържащ истински новини, свързани с фирмата.
  • Billa - Дебели брошури от над 16 страници, доставяни всяка седмица. Липсва доставка за последната седмица от периода.
  • Няколко прости, семпли листовки с евтина полиграфия, но с много ясно и открояващо се послание.
  • Унитех - два броя листовки в една кутия. Дават отскъпка на приносител, т.е. талон с отстъпка.
  • Дар - от трите кампании за периода в едната бе засечено пускане на два броя листовки в една кутия заедно сгънати.
  • Мак метал - също два броя заедно пуснати в една кутия.
  • Кооперирана доставка - Традиционно това са брощурите на Т Маркет, JYSK. Този път още Зора, Уют стил, Ворошилов, Domo Style.

Гео Милев

  • Масово куриерите сгъват листовките и брошурите с лицевата страна навътре, което намалява показването на брандовете.
  • Наличие на изключително солидни на дебелина брошури - Пикадили, JYSK
  • Платан - листовките на мебелната верика са намерени пуснати 4 броя заедно на куп в обща пощенска кутия
  • Листовки на Фантастико се закачат на огради на кооперации изложени на дъжд и далече от пощенските кутии.
  • Карфур е получен само на един от четирите адреса на мониторинг в квартала, като освен това за периода е трябвало да бъдат поне 4-6 кампании за периода на мониторинг.
  • Голямоформатни брошури сгънати на четири се деформират и не са удобни за разглеждане. Доколко това влияе на читаемостта им.
  • Впечатление правят малки инстантни реклами с кратко и ясно послание и проста полиграфия.
  • Кооп на конкурентни фирми JYSK и Praktis, които продават едни и същи продукти - въпросът е дали двете фирми са съгласни да се разпространяват заедно.
  • Billa е получена само веднъж в района в края на периода. Очаква се скоро да бъде открит магазин на веригата в района на бул. Шипченски проход и ул. Коперник.
  • SPNet - разпилени над 20 броя листовки под входна врата. Заедно с тях една единствена листовка за целия вход на Profi Credit
  • Кауфланд в квартал Гео Милев са прословути с доставянето по няколко вестника (брошури) на всяка пощенска кутия - в случая между 2 и 5 бройки на кутия. Също така Кауфланд е намерен само в два от четирите адреса на мониторинг за квартала.
  • Pro Market - от 9 издавани броеве на брошурата за периода са намерени само 4, т.е. липсват 5 на всички адреси от мониторинга в квартала.
  • Пикадили включват в едната си брошура безплатна програма за световното по футбол. Биха постигнали по-добър ефект, ако бяха анонсирали на първа страница, че вътре има безплатна програма.
  • Кооп - традиционните кооперирани мейлинги са на Т Маркет заедно с JYSK, Хипо ленд, Jar Computers и други. Дебелият пакет сгънат на четири намачква обвиващата брощура, която е JYSK в повечето случаи, въпреки че тя е на челно място и има най-голяма видимост.
  • Т Маркет са доставили само два броя в период, в който са издали цели 7 издания.

Слатина

  • Кауфланд. Получен е само веднъж вестника, който традиционно излиза в събота. Получени са и две от седмичните тридневни брошури на вестникарска хартия пак по няколко броя оставени в кутия. Във вестника на Кауфланд има добро съдържание на статии, рецепти, кръстословици, зодии и судоку. Има и рекламни карета на външни рекламодатели.
  • Easy Credit са разпространени разхвърляно около вратата на входа.

Модерно предградие

Най-характерното за периода е че за всичките 49 дни са получени само 6 рекламни материала. Става въпрос за вход, който не е заключен и пощенските кутии са достъпни. Районът традиционно попада в полезрението на няколко сериозни търговски вериги като Billa, Kaufland, Plus, Penny и др. Явно понеже е в страни често куриерите го заобикалят и пропускат.

Център НДК

  • Много малко листовки успяват да достигнат до получатели, заради заключените врати.
  • Medico - Листовка пъхната в затворен пощенски плик, нещо което повишава значително цената на кампанията. Пликът придава ефекта на лично послание. Съдържанието на листовката обещава щедри подаръци, на всеки, който посети загадъчното събитие наречено "Рекламна акция"
  • DM Журнал - Два пъти за 49 дневния период е получена брошурата на немската дрогерия. Близо в района има техен магазин.
  • Billa - За пръв път е получена еднократно. Може би това е в резултат на експанзията на веригата с по-малки магазини, включително в центъра на града.
  • The Mall - единственото място, на което сме попадали на рекламни материали свързани с мола е тук. В случая това е промоция за детския празник на 1ви юни.
  • Фантастико - 0 брошури. И никога не са получавали. Отчитаме този факт, защото на 200 метра от адреса на нашия таен клиент се намира магазин от веригата. Странно, че тя не разпраща брошурата на жителите наоколо.
  • в-к Тук, издание на Вестникарска група България се разпространява редовно из района на центъра на София, но не се получава редовно. Ние попадаме на брой, оставен на пейката на адреса на нашия таен клиент.

Разни други

Във видеото ще видите брошури и листовки събрани от най-различни места в София извън зоните на изричен мониторинг.

  • Медитер мениджър. Типична листовка-покана за събитие с раздаване на подаръци за всеки, който отиде. Подаръците са доста съблазнителни - радио, фенерче, сешоар и пр. Поканите не издават какво точно ще има на рекламното шоу. Загадъчността води до посещаемост. Няколко са фирмите с този модел на дейност. Наложила го е обаче фирмата Бек Райзен, която е и лидер в събитийните директни продажби.
  • Мал Мук - Това е голям магазин тип "направи си сам", който продава всичко за дома, ремонта, градината. Работи в същия сектор, в който са големите вериги Praktiker, Mr. Bricolage и Baumax. Именно това обаче ни привлича вниманието. Брошурата на Мал Мук е взета от село Кладница извън град Перник, където се намира магазина. За разлика от големите вериги Мал Мук разпространява в селски райони. Големите вериги правят грешката, че не го правят. Да по-скъпо е разпространението, но си заслужава. Хората, които живеят в къщи и имат дворове, купуват градински и строителни продукти,а не тези от апартаментите в жилищните комплекси.